Arabia Saudită, o societate bolnavă

Saudi-Women-Driving

Maritată la 14 ani, violată de soțul ei, această saudită și-a găsit fericirea în brațele șoferului său, singurul bărbat pe care l-a putut întâlni.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………

 

Hana’ (fericire) are 36 de ani. Este măritată și are 3 copii. Fiul său mai mare va avea 21 de ani în februarie, și asta pentru că tatăl lui Hana’ a dat-o în căsătorie vărului său Salman, atunci când ea avea doar 14 ani. Mirele avea atunci 41 de ani, era déjà căsătorit de două ori și avea cinci fiice.

Scopul principal al acestei uniuni a fost de a-i oferi lui Salman băiatul pe care celelalte soții nu fuseseră în stare să-l aducă pe lume. Din fericire, Hana’ a reușit și a putut astfel evita umilirea suplimentară de a fi înlocuită de a patra femeie. Apropos, Hana’ este o saudită.

Atunci când m-am dus s-o văd în camera ei de hotel din Beirut, la începutul lui ianuarie, nu știam la ce să mă aștept. Ea mi-a trimis un email, solicitând să se întâlnească cu mine la recomandarea mătușii sale.

Ea mi-a explicat că vizitează orașul și că dorește să mă invite la o cafea, în particular. Când a deschis ușa, mi-a apărut ca o umbră neagră, aflată în picioare în fața mea, care m-a salutat cu o voce amabilă și foarte dulce.

Dar, de îndată ce ne-am așezat, ea a îndepărtat vălul integral care o acoperea și am descoperit atunci una dintre cele mai frumoase femei pe care le-am văzut vreodată. Am rămas fără grai. Am luat mult timp în derâdere imaginația orientală care vede în spatele fiecărui val islamic promisiunea unei creaturi divine, magnifice și fascinante. De data aceasta, clișeul oriental era adevărat.

Apoi, Hana’ a început să-mi povestească istoria ei în detaliu, cu precizia unui neurochirurg, fără să omită nimic. Eram numai urechi, deși uneori jenată de intensitatea sincerității ei. Nu știam ce să fac cu cele auzite. De ce eu? Dar am înțeles repede că nu eram decât un receptor, ea având nevoie să spună tot ce avea pe inimă, iar eu reprezentam ocazia perfectă.

În noaptea nunții, Hana’ a fost violată. Aceasta a fost prima ei experiență sexuală. Înaintea acestei zile, ea nu știuse ce se întâmplă “între un barbat și o femeie.” Dragostea pentru ea însemna ținutul de mână, privitul în ochi, totul terminându-se cu ceva de neimaginat: sărutul.

“În timpul primilor zece ani ai căsătoriei mele, n-am avut prietene – mi-a spus ea. Niciuna. Când cei trei copii ai mei au mers la școală, mi-am adunat tot curajul și i-am spus soțului meu că aș vrea să-mi reiau studiile. Fusesem întotdeauna o excelentă elevă și învățătura îmi lipsea. Bineînțeles, el a refuzat.

Dar, că să nu fie bătut la cap, a sfârșit prin a accepta, mai ales când i-am spus că am s-o fac pentru a ajuta copiii la teme. Cei trei băieți ai noștri erau marea sa mândrie și, la urma urmei, aveam privilegiul de a le fi mamă. Aveam atunci 25 de ani, și posibilitatea de a mă reîntoarce la școală echivala pentru mine cu primirea premiului Nobel.

Era în afară de orice discuție – social și legal – să mă duc singură și soțul meu era prea ocupat ca să mă ducă la școală în fiecare zi. Atunci, el a angajat un șofer, pe cineva “demn de încredere”, care i-a fost recomandat de un coleg marocan. Așa am ajuns să-l cunosc pe Najib.”

Sunt sigură, dragi cititori, că vă puteți imagina urmarea povestirii. Hana’ s-a îndrăgostit. Ei s-au îndrăgostit nebunește unul de celălalt. Și ea a aflat în sfârșit ce se petrece cu adevărat “între un bărbat și o femeie”.

Najib – care era “sexy, frumos și un domn”, cum l-a descris Hana’ cu afecțiune – a început să o viziteze regulat, îmbrăcat cu o burqa ce-l acoperea complet.

Hana’ i-a spus lui Salman că era o prietenă de la școală, și că el și cei trei băieți trebuiau să se abțină să intre în camerele ei. Amanții aveau astfel posibilitatea să aiba relații extraconjugale fără a fi deranjați.

De 11 ani ani dura asta. Hana’ a terminat liceul, dar n-a primit aprobarea să meargă și la universitate. “De ajuns” i-a spus Salman. El a continuat s-o violeze din când în când, dar mai rar decât înainte.

Hana’ nu este singura femeie saudită care duce o astfel de viață.

“Unele spun că asta este soarta lor. Altele vorbesc de răzbunare. Eu spun simplu ca este nevoia umană de a cunoaște dragostea. Cu Nijab am descoperit, în sfârșit, ca asta înseamnă să ai un corp, o inimă și un suflet. Înainte de asta nu eram decât un lucru. Cu toții avem dreptul de a iubi și de a fi iubiți. De șoferii noștri și chiar de alte femei.

Mi-am dat seama că multe dintre prietenele mele sunt lesbiene din necesitate și nu din înclinație naturală. Bărbații saudiți merită mai mult decât să fie înșelați.

Fără a mai vorbi de faptul ca mulți practică sodomia între ei. Este ca un sport pentru ei. După aia merg să se roage la moschee. Trăim într-o societate bolnavă.”

Sunt cuvintele ei, nu ale mele. În cele din urmă, poate că sunt, deasemenea, și ale mele.

Articolul a fost scris de JOUMANA HADDAD

http://extremecentre.org/2015/01/29/larabie-saoudite-une-societe-malade/

Lasă un răspuns

