Francisc, papă al relativismului?

pape-francis-mosquee-istanbul-565x250

“În zilele noastre este din ce în ce mai dificil să știi la ce credință te raportezi.

 În timpul vizitei sale în Turcia, Papa Francisc a lăudat “inestimabilele comori spirituale” și “ sacralitatea vieții umane”, ce aparțin Islamului. Sanctitatea sa a adăugat: “Musulmani și Creștini, noi suntem depozitarii unor inestimabile valori spirituale, printre care recunoaștem elemente care ne sunt comune.”

Nu, Sfinția ta, Islamul nu este comparabil cu Creștinismul. Miile de creștini persecutați și masacrați în numele ideologiei pe care o proslăviți nu pot depune mărturie despre elementele obiective provenite din Sunna și Evanghelii, susceptibile a nuanța comentariile voastre.

Islamul incită la combaterea necredincioșilor până când ei mărturisesc că nu există un alt dumnezeu în afara lui Allah și că Mohamed este mesagerul lui (Muslim 1:33). Valorile noastre creștine ne încurajează să nu vărsăm sângele altora, pentru că toți cei care ridică sabia, de sabie vor pieri (Matei 26:52). Allah îi urăște pe cei care nu acceptă Islamul (Coran 30:4, 3:32, 22:38). Dumnezeul meu a iubit atât de mult, încât l-a dat pe singurul său Fiu, pentru ca oricine crede în EL să nu piară, ci să aibă viață veșnică (Ioan 3:16).

Islamul condamnă și îi lapidează pe adulteri (Muslim 4206). Valorile noastre propun celor care se cred fără păcat să arunce primii piatra (Ioan 8:7). Islamul autorizează furtul propietății necredincioșilor (Boukhari 44:368, Ibn Ishack 76) și încurajează utilizarea minciunii (Sahih Muslim 6303, Boukhari 49:857). Valorile nostre ne interzic asta (Matei 19:18).

Profetul Islamului, model pentru toți musulmanii fără excepție, i-a asasinat pe cei care l-au insultat (Boukhari 56:369, 4:241) și a cerut musulmanilor să-i pedepsească pe cei care îi jignesc (Coran 2:194). Hristos a predicat iertarea (Matei 18:21-22, 5:38) și mi-a spus că dacă cineva mă lovește peste obrazul drept, să-l întorc și pe celălalt (Matei 5:39), pentru că iertarea, inexistentă în Islam, este fundamentul principal al Creștinismului.

Islamul ordonă războiul sfânt și pe cel care practică jihadul îl asigură că va avea un loc asigurat în Paradis (Muslim 46:45). Creștinismul mi-a spus: fericiți cei care aduc pacea, căci ei vor fi numiți fiii lui Dumnezeu (Matei 5:9).

Mohamed a ținut în captivitate sclave sexuale (Bukhari 5:268, Coran 33:50), a ordonat asasinate (Ibn Ishak 819, 995), a deținut și a făcut comerț cu sclavi (Sahih Muslim 3901), a decapitat 800 de bărbați și tineri evrei (Sahih Muslim 4390), a comandat 65 de campanii militare în ultimii 10 ani ai vieții, și și-a masacrat inamicii capturați în lupte (Ibn Ishak 451), a ordonat răstignirea altora (Coran 5:33, Muslim 16:4131), și-a torturat aproapele (Muslim 4131, Ibn Ishak 436, 595, 734, 764), și a poruncit discipolilor săi să-și dea viața pentru el (Sahih Muslim 4413). Hristos n-a făcut niciun razboi, n-a torturat pe nimeni, și a fost răstignit și și-a dat viața pentru salvarea altora.

Mohamed a murit sătul și bogat, datorită tuturor prăzilor de război și răscumpărărilor impuse celor învinși. Hristos a venit, nu pentru a fi servit, ci ca să slujească și să-și dea viața ca răscumpărare pentru cei mulți (Matei 20:28). El a spălat picioarele ucenicilor Săi (Ioan 13:5). Islamul impune persecutarea necredincioșilor până la moarte (Coran 8:39, 3:110). Valorile mele îmi spun să-mi iubesc inamicii, să-i binecuvântez pe cei care mă blesteamă, și să mă rog pentru cei care mă maltratează și mă persecută (Matei 5:44).

Cea mai mare poruncă a Islamului este să crezi în Jihad și în cauza lui Allah (Muslim 1:149). Credința mea îmi cere să-l iubesc pe aproapele meu ca pe mine însumi (Matei 22:39).

Ca și tine, Sfinția ta, eu nu urăsc Islamul, dar spre deosebire de tine, eu îl înțeleg.”

 

Articol scris de Pierre Mylestin

http://www.bvoltaire.fr/pierremylestin/francois-quelle-saintete-se-vouer,142836

 

 

 

Lasă un răspuns

